دیوار سبز لوکس با تنوع گیاهی بالا

اگر بخواهیم از نظر اقتصادی به دیوار سبز لوکس نگاه کنیم متوجه میشویم در طول زمان با افزایش قیمت به ارزش ساختمان اضافه خواهد شد.

در این مقاله می خوانید:

مقدمه

عدم وجود پوشش گیاهی در مناطق شهری ، به عنوان نتیجه ساختمان های انسانی ، از نظر جسمی و زیبایی شناختی ، به طور مستقیم بر کیفیت زندگی تأثیر می گذارد. ساخت دیوار سبز لوکس هم در فضای داخلی و هم به ویژه در قسمت بیرونی ساختمانها توصیه می شود. با بکارگیری این فناوری ها که توسط گلدان دیواری انجام می شود، از هر نوع منطقه ای می توان در حداکثر ظرفیت خود ، به دست آوردن ظرفیت های زیبایی ، سودمندی برای محیط زیست و سلامت انسان استفاده کرد.

حتی اگر قیمت احداث و نگهداری از دیوار سبز لوکس بالاتر از منظره کلاسیک باشد ، با مزایای زیست محیطی ، بالا بردن سطح پوشش گیاهی ، تأثیر می گذارد تا اثر آلودگی را کاهش دهد.

مفاهیم جدید مدرن برای توسعه چشم انداز،علاقه مند به استفاده از هر نوع بتن یا شیشه ، تبدیل آنها به دیوار سبز، امکان غلبه بر توسعه مناطق شهری و ایجاد یک گذار نرم برای یک محیط سالم شهری سبز هستند.

باغبانی عمودی نوعی خاص از باغبانی شهری است که با استفاده گلدان دیوار سبز انجام می شود که برای فضاهای کوچک مناسب است ، به خصوص برای تزئین دیوارها در سبک های مختلف. این یک روش جایگزین برای باغبانی با گسترش دامنه گیاهان در حال رشد در یک فضای عمودی است.

شهرنشینی فشرده تقریباً هیچ فضای افقی برای باغهای فضای باز باقی نگذاشته است. دیوارهای سبز نه تنها از زیبایی چشمگیری برخوردار هستند بلکه در زنده کردن محیط زندگی نیز مفید هستند. دیوارهای سبز می توانند گاز گرم شده را در هوا جذب کنند ، هم دمای محیط داخلی و هم در فضای باز پایین بیاورند ، که باعث کیفیت هوای داخلی سالم تر و همچنین فضایی زیبا تر ایجاد کنند.

مزایایی که اخیراً نادیده گرفته شده است این است که سالها در پی عجله جوامع برای توسعه بی امان نتایج این نگرش کوتاه بینانه ، از جمله سر و صدا ،آلودگی و کاهش جدی کیفیت زندگی برای همه قابل مشاهده است.

اگر بخواهیم از نظر اقتصادی به دیوار سبز لوکس نگاه کنیم متوجه می شویم در طول زمان با افزایش قیمت به ارزش ساختمان اضافه خواهد شد.با توجه به ارزش ملک در کشور ما بدیهی است هرگونه هزینه دکوری مانند دیوار سبز برای ساختمان در زمان فروش تاثیر بسزایی خواهد داشت.شما با هزینه ی اندک در طول زمان و هنگام فروش سود بیشتری هم خواهید کرد.

از طریق بازار جامعه جدید برای محصولات ساختمانی ، دیوار سبز مناسب برای پروژه بعدی خود را پیدا کنید. بعضی اوقات احساس می شود که دیوارهای سبز یکی از آن دسته از طراحی های مدرن هستند ، اما با وجود افزایش رو به رشد و محبوبیت ظاهری ، دیوارهای سبز در واقع به گذشته ، راه برگشتی دارند.

دیوارسبز لوکس

مواد ضروری، قبل از راه اندازی دیوار سبز لوکس 

قبل از اینکه بتوانید فضای دیوار سبز خود را با گلهای گلدار، گیاهان یا سبزیجات مورد علاقه خود بسازید، لازم است که دیوار یا حصار خود را با مواد ضروری برای شروع دیوار سبز لوکس خود آماده کنیدعبارتند از:

گلدان دیوار سبز : مهم ترین مواد مورد نیاز برای هر دیوار سبز، گلدان دیواری چند منظوره هستند که برای استفاده با انواع گیاهان ایده آل هستند و به اندازه کافی بزرگ هستند تا گل ها، سبزیجات و بسیاری از انواع گیاهان بتوانند به گل های خود برسند. با این حال شما باید آنها را بر روی حصار ثابت آویزان کنید و یا آنها را روی گلدان دیوار سبز خود نصب کنید.

یک ناحیه برای نگهداری گلدان های دیواری خود را انتخاب کنید: هنگامی که شما انتخاب کرده اید که دیوار سبز را شروع می کنید، برای اتصال یک مش سیم به چند پیچ ​​بزرگ نیاز داریدکه در فاصله 10 میلی متری پشت آن وجود دارد، بنابراین شما می توانید گلدان های دیوار سبز چند تایی را ببندید.

یک سیستم آبیاری نصب کنید: آب دادن به گیاهان دیوار سبز شما حیاتی است.چند راه وجود دارد که شما می توانید یک سیستم آبیاری را راه اندازی کنید تا جریان آب مناسب برای همه گیاهان دیوار سبز لوکس شما فراهم شود.

خاکستر شدن : هنگامی که گلدان دیواری خود را به طور قاطع به دیوار سبز نصب کرده اید، برای کاشت بذر خود، به برخی از خاک ها نیاز خواهید داشت.در حالی که می توانید سعی کنید خاک خود را از ذغال سنگ نارس، شن و ماسه، پوست و خاک محافظت کنید، توصیه می شود مخلوط گلدان یا کمپوست گلدان در فروشگاه سخت افزار خریداری شود.تلاش های زیادی در راه اندازی دیوار سبز به خود شما انجام شده است، بدین وسیله به دست آوردن تمام مواد ضروری است و پس از آن، نصب آن می تواند به نفع بیشترشما باشد.

خوشبختانه، با استفاده از یک دیوار سبز لوکس، از یک راه بسیار ساده می توان راه اندازی یک نمای سبز را شروع کرد.اما ابتدا باید بودجه کافی برای این کار را کنار بگذارید چون حتما انجامش خواهید داد.

جنبش جهانی دیوار سبز بزرگ آفریقا

دیوار سبز در مورد صلح ، امید و متحد کردن مردم است. ” “درختان می توانند تغییرات آب و هوا را مهار کنند.” نه تنها درختان CO2 را از هوا خارج نمی كنند و اكسیژن مورد استفاده را نیز تأمین می كنند ، بلكه امید بصری را نیز به وجود می آورند و زندگی سبز روشن را در جایی فراهم می كنند كه زمانی چیزی وجود نداشت.

در آستانه اجلاس کنفرانس اقلیمی سازمان ملل متحد در نیویورک ، شرکت کنندگان در UNGA برای بحث و تجلیل از ابتکار عمل بزرگ دیوار سبز که در سراسر آفریقا از سنگال تا جیبوتی برگزار می شود گرد هم آمدند.هدف این تلاش بلندپروازانه  این است كه اجتماعات و اقتصادهای منطقه ساحل را از ایجاد یك دیوار 8000 كیلومتری سبز پوشانده از كل قاره قرار دهد: شگفتی جدیدی از جهان.

یک جنبش با محوریت آفریقا ، دیوار سبز لوکس بزرگ قصد دارد تا راه حل های هوشمند آب و هوا و زندگی را به مناظر تخریب شده برگرداند تا امنیت غذایی ، شغل و رونق اقتصادی جدید برای جوامع ساکن منطقه ساحل آفریقا ایجاد کند. دامنه این پروژه دیوار سبز بسیار فراتر از موزائیک فیزیکی درختان است: این یک جنبش مردم محور است ، منافع اقتصادی و اتحاد اجتماعی را به منطقه ای ارائه می دهد که مدت هاست با فقر و خشونت دست و پنجه نرم می کند.

فقط با یک کلیک از صفحه محصولات ما دیدن کنید.

تیمبرلند تعهد خود را به دیوار سبز لوکس بزرگ متعهد می سازد

در رویداد UNGA ، سازنده کفش دوستدار محیط زیست تیمبرلند حمایت خود را از کارزار بزرگ دیوار سبز لوکس اعلام کرد. جیم پیسانی ، رئیس جمهور این شرکت اظهار داشت: “به عنوان یک برند دنبال آینده ای بهتر برای سیاره ما ، تیمبرلند مفتخر است که به جنبش بزرگ دیوار سبز بپیوندد” ، که ما در حمایت از جوامع در خطوط مقدم جوی جهانی بسیار مهم می دانیم. اضطراری و ایجاد آینده ای پایدارتر و عادلانه تر.

ابراهیم تیاو ، دبیر اجرایی UNCCD ، این رویداد را که به طور مشترک توسط UNCCD و Connect4Climate – گروه بانک جهانی برگزار شد ، تشکیل داد تا از دولت ها ، جامعه مدنی و تجارت خواست تا به یک جنبش رو به رشد جهانی بپیوندند تا دیوار سبز را به واقعیت تبدیل کنند. تا سال 2030. گروه بانک جهانی توسط یورگن وگل ، مدیر جهانی تغییرات آب و هوا ، که دیوار سبز بزرگ را “نمونه ای فوق العاده از چگونگی مبارزه با فقر با احیای زمین تخریب شده با استفاده از شیوه های هوشمند آب و هوایی” ، معرفی می کرد.

علاقه مندان به دیوار سبز لوکس و پیام آن تا 23 سپتامبر ادامه یافت ، هنگامی که رویدادی با عنوان “از دیوار سبز لوکس گرفته تا کیف پول های سبز: اهمیت تأمین مالی راه حل های مبتنی بر طبیعت” در مرکز آب و هوای طبیعت برگزار شد. این گفت و گو با گسترش اصول تازه تأسیس بانکداری مسئولیت پذیر ، ذینفعان چند ملیتی را برای طوفان مغزی استراتژی های نوآورانه مالی برای تقویت راه حل های اقلیمی مبتنی بر طبیعت در سراسر جهان گرد هم آورده است.

Connect4Climate از شرکت در این رویدادها ، که قدرت هنرها را نشان می دهد – فیلم ، موسیقی و موارد دیگر – برای ارتباط مردم در سراسر جهان و ایجاد حرکتی در اطراف چشم انداز جسورانه دیوار سبز نشان می دهد.

ابراهیم تیاو UNCCD بیش از آنچه انتظار می رود هیجان زده است. وی گفت: “دیوار سبز یک ابتکار عمل الهام بخش است ،” که در مواجهه با بزرگترین چالش های قرن بیست و یکم ، راه حلهای فوری را در حال رشد است.

انواع سیستم دیوار سبز:

نمای سبز

دیوار سبز زندگی

دیوارهای سبز مدولار

 دیواره تشک گیاهی

نمای سبز:

نمای سبز نوعی از سیستم دیوار سبز لوکس است که در آن گیاهان کوهنوردی یا زیرزمینهای آبشار به منظور پوشش ساختارهای حمایتی با طراحی خاص آموزش داده می شوندتا  از سازه های کمکی ویژه طراحی شده استفاده کنند.

گیاهان یا در زمین یا در ظروف مرتفع که در آن آب می شود و کود می ریزند رشد می کنند که به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

ریشه در پایه این سازه دیوار سبز ، در زمین ، در مزارع متوسط ​​یا حتی برای دستیابی به پوشش کامل نماهای سبز را می توان به دیوارهای موجود متصل کرد و یا به صورت سازه ای آزاد مانند نرده ها یا ستون ها بنا کرد.همچنین با سازه ی فولادی که با قوطی انجام می شود نیز قابل اجراست.

دیوار سبز لوکس

دیوارهای سبز لوکس / دیوارهای نشیمن:

سیستم دیوار سبز که از پانل های پیش از پوشش گیاهی ، گلدان دیواری عمودی یا پتوهای کاشته شده تشکیل شده است که به صورت عمودی به یک دیوار یا قاب ساختاری ثابت می شوند. این تابلوها می توانند از پلاستیک ، پلی استایرن منبسط شده ، پارچه مصنوعی ساخته شده و از تنوع زیادی از گونه های گیاهان پشتیبانی کنند (به عنوان مثال: دیوار سبز مخلوطی سرسبز از سرخس ، پوششهای زمین و گیاهان خوراکی).با تنوع و تراکم گونه های گیاهی آنها تمایل به نگهداری بیشتری مانند کود و آب نسبت به سیستمهای نمای سبز که در زمین کاشته شده اند،دارند.

دیوار سبز لوکس