نور پردازی دیوار سبز |بهترین روشنایی دیوار سبز

در این مقاله می خوانید:

نور پردازی دیوار سبز

همانطور که شما احتمالا آگاه هستید، نور پردازی دیوار سبز برای رشد گیاهان ضروری است. این انرژی است که گیاهان را برای تغذیه به غذا تبدیل می کند. بدون روشنایی مناسب، گیاهان ممکن است زرد شوند یا شروع به خشک شدن کنند. در مورد دیوارهای سبز، گیاهانی که در حال مرگ هستند، کل مفهوم را خراب می کنند. بدون گیاهان سالم و سبز، هیچ دیوار سبز وجود ندارد. در واقع، یکی از رایج ترین عوامل که باعث شکست دیوارهای سبز می شود، روشنایی کافی نیست. توسعه یک طرح نورپردازی برای همراهی با دیوار سبز بخش مهمی از افزودن این باغ عمودی به فضای شماست.

چه مقدار نور برای نور پردازی دیوار سبز نیاز است؟

فقط تعداد گیاهان سبز روشن سبز، بر اساس انواع گیاهان استفاده می شود. بعضی از گیاهان نیاز به نور غیر مستقیم دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به مقدار متوسط نور و حتی نور بالا داشته باشند. اما یک چیز قطعی است؛ گیاهان به نور برای زنده ماندن نیاز دارند. اگر چه گیاهان مختلف نیاز به زمان های مختلف نور در روز دارند، با بیشتر در نور ماندن رشد نمی کنند. درست مثل انسان، گیاهان نیاز به زمان دارند تا در تاریکی بمانند.

انتخاب بهترین لامپها همچنین بخشی اساسی از نور پردازی دیوار سبز است. استفاده از لامپ های ضعیف برای مدت زمان بیشتری، همانند روشن کردن گیاهان با لامپ قوی تر برای زمان کمتری نیست. بعضی از لامپ های الکتریکی نور قرمز و مادون قرمز یا اشعه های uv تولید می کنند که برای گیاهان سالم نیستند. در این شرایط، گیاهان دیوار سبز می توانند خشک شوند یا سفید شوند.

نور پردازی دیوار سبز

گیاهان سبز به چه نوع نوری نیاز دارند؟

نور قابل مشاهده از بسیاری از رنگ های مختلف از نور تشکیل شده، که از جمله آنها قرمز، سبز و آبی است. گیاهان نیاز به نور آبی و قرمز برای تسهیل فتوسنتز، جذب آن و تبدیل آن به انرژی دارند. گیاهان از نور سبز کمتری استفاده می کنند، اما به جای آن منعکس کننده بیشتر آن است. به همین دلیل است که گیاهان برای ما سبز هستند.

ترکیبی بهینه از نور قرمز و آبی برای دیوارهای سبز به آنچه که از گیاهان استفاده می شود بستگی دارد. نور آبی سبب رشد گیاهی، جمع و جور شدن، رشد رویشی گیاهان را جمع می کند. این یک انتخاب ایده آل برای گیاهان غیر گلدار است. برعکس، نور قرمز رشد طولانی را تشویق می کند و اغلب باعث تحریک گلدهی است ویکی از ویژگی های کلیدی گیاهان شکوفا می شود.

فقط با یک کلیک از صفحه محصولات ما دیدن کنید.

انواع لامپ

هنگام انتخاب بهترین لامپ به منظور روشن کردن یک دیوار سبز چه چیزی  مهم است؟ این که نه تنها بهترین لامپ را به منظور رشد گیاه، بلکه نحوه نور پردازی دیوار سبز به تماشاچیان را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، چراغ های رشد، مخصوصا برای رشد گیاهان، می توانند گیاهان را سیاه یا بنفش رنگ کنند. در طبیعت، گیاهان به نور خورشید دسترسی دارند که طیف کامل نور را فراهم می کند. متاسفانه، برای نور پردازی دیوار سبز داخلی باید به روشنایی مصنوعی تکیه کرد.

نور پردازی دیوار سبز

در هنگام انتخاب روشنایی مناسب برای دیوار سبز شما انواع لامپهای لامپ را در نظر بگیرید:

لامپ های رشته ای –  آنها با تولید نور کم برای رشد گیاه مناسب نیستند. آنها مقدار زیادی نور مادون قرمز تولید می کنند و نور زیاد آبی را که برای رشد گیاه مورد نیاز است را تامین نمی کنند.علاوه بر این، لامپ های رشته ای بسیار ناکارآمد هستند. این لامپها که بیش از سه فوت از دیوار سبز قرار دارند، تقریبا هیچ مزیتی نخواهند داشت.

لامپ های هالوژنی – لامپ های هالوژنی نیز برای تولید ارزان هستند، اما انرژی بیشتری از همتایان رشته ای خود دارند. با این حال، آنها با تولید مقدار زیادی از تابش آفتاب، می توانند گیاهان دیوار سبز را بسوزاند.

لوله های فلورسنت – اگر در اکثر ساختمان های تجاری نگاه کنید، احتمالا این لامپ ها را مشاهده خواهید کرد. آنها ارزان برای کار هستند و بسیار کارآمدتر از لامپ های رشته ای یا لامپ های هالوژن هستند و تولید نور درخشان برای کمترین برق را دارند. لوله های فلورسنت حرارت کمی تولید می کنند و عمر طولانی دارند، اما طیف آنها برای رشد گیاه فوق العاده مناسب نیست. شما می توانید لوله های فلورسنت “نور خورشید طبیعی” را پیدا کنید که طیفی نزدیک به خورشید را تقلید کرده و انتخاب مناسبتری برای نور پردازی دیوار سبز خواهد بود.

ال ای دی ها بسیار رایج هستند و چون اجزاء گاز یا مایع ندارند بسیار کارآمد هستند. شما همچنین می توانید آنها را در طیف وسیعی از اشکال و رنگ ها، از جمله مناسب برای رشد گیاهان پیدا کنید.

لامپهای جیوه – اینها برای استفاده در اطراف گیاه توصیه نمیشوند، زیرا آنها به طور حداقل کارآمد هستند و سبب رنگ آبی میشوند.

لامپ های سدیم با فشار بالا– یک لامپ تنها از این نوع می تواند یک منطقه بزرگ را روشن کند و در روشنایی دیوارهای  (HPS) سبز بزرگ مفید باشد.

لامپهای فلزی – اینها لامپهای بهینه برای روشنایی گیاه به علت قدرت، کارایی و طیف نور هستند. متاسفانه، آنها  گران ترین نیز هستند.

بهترین نور پردازی دیوار سبز خود را دریافت کنید

کارشناسان نور پردازی دیوار سبز ما در کسب و کار بهترین هستند. با آموزش های پیشرو در صنعت و سال ها تجربه، آنها بهترین راه را برای مراقبت از دیوار سبز زندگی شما راکسب کرده اند. مراقبت از  نور پردازی دیوار سبز و به درستی روشن کردن آن می تواند یک علم ظریف بوده و دیوار سبز شما مطمئنا رشد خواهد کرد. برای آنچه که می خواهید می توانید با ما تماس بگیرید.

نور پردازی دیوار سبز