گیاهان دیوار سبز | از چه گیاهانی در دیوار سبز استفاده می شود؟

گیاهان همیشه سبز برای دیواره های داخلی و خارجی به دلیل طول عمر و ظاهر دیوار سبز بهتر است. طبق تعریف، گیاهان دیوار سبز باید برگ های خود را در تمام طول سال نگه دارند. به طور طبیعی، این انتخاب، گیاهان موجود را محدود می کند.

در این مقاله می خوانید:

انواع مختلف پوشش گیاهی می تواند در گیاهان دیوار سبز مورد استفاده قرار گیرد، اما بعضی محدودیت ها بسته به نوع و هدف دیوار سبز وجود دارد.

همچنین،  در محیط های مختلف تنوع برای انتخاب گیاهان در دیوار سبز بیشتر است.

گیاهان همیشه سبز برای دیواره های داخلی و خارجی به دلیل طول عمر و ظاهر دیوار سبز بهتر است. طبق تعریف، گیاهان همیشه سبز باید برگ های خود را در تمام طول سال نگه دارند. به طور طبیعی، این انتخاب،  گیاهان موجود را محدود می کند.

مناسب ترین گزینه برای دیوار گیاهان سبز داخلی اتاق، گیاهان و گیاهان استوایی است. گیاهان دیوار سبز معمولا برای دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند، اما تغییرات درجه حرارت را تحمل نمی کنند، اگرچه رطوبت هم متفاوت است و ممکن است باعث شود که مسائل مربوط به آن نادیده گرفته شود.

گیاهان دیوار سبز

با این حال، برخی از تولیدکنندگان به استفاده از گیاهان مصنوعی یا گیاهان پلاستیکی تحت درمان شیمیایی می پردازند که از مزایای دیگر (مانند تصفیه هوا) برای تعمیر و نگهداری آسان تر استفاده می کنند.

برای گیاهان دیوار سبز فعال، فرایند انتخاب گونه های گیاهی مناسب حتی دقیق تر از دیوار سبز منفعل است. این به خاطر گردش هوا دیوار سبزفعال است که می تواند به طور کامل مالیات بر گیاهان را تامین کند. بنابراین، گیاهان باید آزمایش شوند تا بتوانند در یک دیوار سبز فعال زنده بمانند.

شرایط و اهداف در نظر گرفته شده:

مکان و تکنولوژی موجود تاثیر زیادی بر انتخاب گونه های گیاهی برای گیاهان دیوار سبز در فضای باز دارد. به عنوان مثال، دیوارها ممکن است نیاز به گیاهانی داشته باشند که می توانند در دوره های خشکسالی به علت کمبود آب باران و سیستم های آبیاری ساخته شوند.

شرایط آب و هوایی در فضای باز نیز بر روی گیاهان دیوار سبز در داخل خانه تاثیر می گذارد، زیرا هوای خشک تر از هوا معمول باعث می شود گیاهان از آب بیشتری برای حفظ سطح مطلوب رطوبت استفاده کنند.

فقط با یک کلیک از صفحه محصولات ما دیدن کنید.

نمونه ی آموزشی ساخت دیوار سبز در تهران

منظره ای سرسبز و عمودی با رنگ سبز به عنوان نوعی جدید از نمایش های مردم شناسی درتهران پیش بینی شده بود. دیوارها با صفحات شستشوی سفید صفحه های چوبی سوار شده اند و به عنوان یک پاسخ شهودی به چشم انداز غنی جنوب تصور شده اند. با تغییر دیوار سبز در فصول ، عمر گیاه یک عنصر بافت طبیعی را به ناشناس بودن مرکز زندگی معمولی حومه شهر می رساند. درنهایت دیوارها به حمایت از آگاهی از محیط و ایجاد روشی مدرن تر برای دیدن طبیعت کمک می کنند.

سیستم دیواری پانل ها در پایین به هم متصل می شوند و می توانند یک الگوی یکپارچه را در طی یک فصل رشد مجزا ایجاد کنند. هر سلول از ماژول گیاهان دیوار سبز دارای “شیارهای” زهکشی رایگان در هر دو دیوار افقی و عمودی است که امکان مهاجرت نامحدود ریشه را فراهم می کند و از جلوگیری از گیاهان محدود ریشه جلوگیری می کند. علاوه بر این ، این “شکافها” امکان تخلیه رایگان و در نتیجه سلامت گیاهان را از جلوگیری از پوسیدگی ریشه و تشویق سیستم ریشه ای قوی فراهم می آورد.

با توجه به دمای شدید 110 درجه (43 درجه سانتیگراد) ، گیاهان دیوار سبز دارای سیستم 2 منطقه ای با آبیاری خوراک گرانش از بالا به پایین با استفاده از یک خط قطره ای 8 میلی متر در هر ردیف ، 6 اینچ در فاصله 1میلی متر از مرکز در 5/0 گالن در ساعت تخلیه است. با حداقل مصرف آب در کمتر از 10 دقیقه کل دیوار آبیاری می شود. یک سنسور رطوبت بی سیم وجود دارد که مانع از فعال شدن فرم آبیاری در هنگام وجود آب کافی می شود. در قسمت زیرین دیواره سبز یک حوضچه صید که از مس بازیافت شده ساخته شده است ، آب اضافی را که در محوطه سازی سطح زمین مجاور دیوار استفاده می شود ، نگه می دارد.

دیوار سبز یا دیوار زنده چیست؟

دیوارهای سبز همچنین به باغ های عمودی ، دیوارهای زنده و دیوارهای گیاهی معروف است. آنها به طور معمول یک سیستم مدولار هستند و می توانند بر روی یک دیوار بیرونی یا داخلی ساختمان ساخته شوند که گیاهان را در ظروف 30سانتی متری نگه می دارد.دربیشتر سیستم ها گلدان گیاهان از قبل با پنل های محکم آب ساخته می شوند و به راحتی قابل چرخش یا تعویض هستند. انواع دیگر دیوارهای سبز می توانند روی یک ماده فیبری رشد کنند که به ریشه ها امکان ایجاد یک ماتریس قوی در پارچه را می دهد و توسط یک سیستم آبیاری قطره ای خودکار از درون آب می شود که به اصطلاح دیوار سبز هیدروپونیک گفته می شود.

گیاهان دیوار سبز
گیاهان دیوار سبز

کیفیت هوا را بهبود بخشید

گیاهان دیوار سبز با استخراج طبیعی دی اکسید کربن و تبادل اکسیژن تازه در هنگام فتوسنتز ، کیفیت هوا را بهبود می بخشند. براساس برآوردهای متوسط ​​از داده های موجود و در حال ظهور ، محاسبه شده است که حداقل 300 گرم (10 اونس) دی اکسید کربن می تواند برای هر متر مربع از سطح برگ در سال از محیط محصور حذف شود.

 کاهش استرس و افزایش بهره وری

تعدادی از مطالعات با دانشجویان و کارگران نشان می دهد که مطالعه یا کار در حضور گیاهان می تواند تأثیر چشمگیری داشته باشد. مانند طبیعی بودن ، وجود گیاهان در اطراف ، غلظت ، حافظه و بهره وری را نیز بهبود می بخشد. براساس یک مطالعه دانشگاه میشیگان ،انسان “تحت تأثیر گیاهان” دیوار سبز می تواند میزان حافظه را تا 20 درصد افزایش دهد.

دو دانشمند نروژی دریافتند که “نگه داشتن گیاهان زینتی در خانه و محیط کار باعث افزایش حافظه و تمرکز حافظه می شود.” “کارهایی که تحت تأثیر طبیعی دیوار سیز انجام می شود ، معمولاً از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و با دقت بسیار بالاتری نسبت به کارهای انجام شده در محیط های عاری از طبیعت انجام می شود گیاهان در دفتر ، بهره وری کارگران را نیز بسیار افزایش می یابد.

حال بد نیست کمی در مورد گیاهان دیوار سبز مصنوعی بحث کنیم.در اینجا میخواهیم اطالاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم تا با دید بازتری به انتخاب خود بپردازید.

 تاریخچه طولانی گیاهان دیوار سبز

محوطه سازی زیبا از قسمت بیرونی قرن ها بخشی از تاریخ بوده است. در زمان های قدیم ، دیوارهای سبز اغلب جزئی از طراحی های معماری بودند. در حالی که همه آنها از نوع مصنوعی نبوده اند ، اولین نمونه از یک گیاهان دیوار سبز به دوران باستان در باغ های معلق بابل باز می گردد. این به اندازه کافی اثبات می کند که انسانها همیشه در زندگی خود خواهان اهداف زیبایی شناختی و کاربردی بوده اند و به فضای سبز احتیاج دارند.

باغهای حلق آویز بابل یکی از هفت عجایب باستانی تاریخ معماری جهان بود. این گیاهان شامل گیاهان مختلف ، از تاکستان های در حال اجرا ، گیاهان ثابت تا درختان ، با هم ترکیب شده اند تا منظره ای زیبا از زیبایی سبز ایجاد کنند.

با الهام از زیبایی های باشکوه باغ های آویزان بابل ، طراحان تا دهه 1920 شروع به ترکیب بیشتر گیاهان در طراحی های خود کردند. تجهیزات در دهه 80 و 90 با هدف خاص و کمک به باغ های عمودی یا همان گیاهان دیوار سبز ایجاد شده است.

سازه هایی با فضای آزاد چه در داخل خانه ، چه در بیرون از منزل و چه در ورودی ساختمانها که دیوارهای سبز به یک معماری معمول برای این سازه ها در آن زمان تبدیل شدند. با گذشت زمان و با پیشرفت در صنعت سبز مصنوعی صنعتگران مدرن به تدریج به استفاده از دیوارهای سبز مصنوعی روی آورده اند.

تحول به گیاهان دیوار سبز به خودی خود توسط عوامل مختلف تسهیل می شود اما سهولت نگهداری و مقرون به صرفه بودن جایگاه برتر را کسب می کند. آنچه که در مورد این تغییر حیرت انگیز تر است این است که با پیشرفت در تولید گیاهان گیاهان دیوار سبز مصنوعی ، امروزه دیوارهای سبز مصنوعی به اندازه گیاهان زنده به طور طبیعی در حال رشد واقعی هستند. اکثر مردم واقعاً نمی توانند تفاوت قضاوت را فقط از دیدشان بگویند.

امروزه با یک جامعه پر سرعت ، مردم متوجه می شوند که مزایای نصب دیوارهای سبز مصنوعی نه تنها برای خانه مناسب است بلکه می تواند محیط کار را نیز ارتقا بخشد. به دلیل این تحقق ، اکنون تأمین کنندگان دیوارهای سبز مصنوعی در دبی و ابوظبی گیاهان دیوار سبز مصنوعی خود را به دیوارهای اداری در شهرها می برند.

گیاهان دیوار سبز