دیوار سبز چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که دیوار سبز چیست؟دیوار سبز با استخراج طبیعی دی اکسید کربن و تبادل اکسیژن کیفیت هوا را بهبود میبخشد.

در این مقاله می خوانید:

دیوار سبز چیست؟

دیوار سبز چیست؟

دیوارهای سبز همچنین به باغ های عمودی ، دیوارهای زنده و دیوارهای گیاهی معروف است. آنها به طور معمول یک سیستم مدولار هستند و می توانند بر روی یک دیوار بیرونی یا داخلی ساختمان ساخته شوند که گیاهان را در ظروف 30سانتی متری نگه می دارد.دربیشتر سیستم ها گلدان گیاهان از قبل با پنل های محکم آب ساخته می شوند و به راحتی قابل چرخش یا تعویض هستند.

انواع دیگر دیوارهای سبز می توانند روی یک ماده فیبری رشد کنند که به ریشه ها امکان ایجاد یک ماتریس قوی در پارچه را می دهد و توسط یک سیستم آبیاری قطره ای خودکار از درون آب می شود که به اصطلاح دیوار سبز هیدروپونیک گفته می شود.

کیفیت هوا را بهبود بخشید

گیاهان دیوار سبز با استخراج طبیعی دی اکسید کربن و تبادل اکسیژن تازه در هنگام فتوسنتز ، کیفیت هوا را بهبود می بخشند. براساس برآوردهای متوسط ​​از داده های موجود و در حال ظهور ، محاسبه شده است که حداقل 300 گرم (10 اونس) دی اکسید کربن می تواند برای هر متر مربع از سطح برگ در سال از محیط محصور حذف شود.

 کاهش استرس و افزایش بهره وری

تعدادی از مطالعات با دانشجویان و کارگران نشان می دهد که مطالعه یا کار در حضور گیاهان می تواند تأثیر چشمگیری داشته باشد. مانند طبیعی بودن ، وجود گیاهان در اطراف ، غلظت ، حافظه و بهره وری را نیز بهبود می بخشد. براساس یک مطالعه دانشگاه میشیگان ،انسان “تحت تأثیر گیاهان” دیوار سبز می تواند میزان حافظه را تا 20 درصد افزایش دهد.

دو دانشمند نروژی دریافتند که “نگه داشتن گیاهان زینتی در خانه و محیط کار باعث افزایش حافظه و تمرکز حافظه می شود.” “کارهایی که تحت تأثیر طبیعی دیوار سیز انجام می شود ، معمولاً از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و با دقت بسیار بالاتری نسبت به کارهای انجام شده در محیط های عاری از طبیعت انجام می شود گیاهان در دفتر ، بهره وری کارگران را نیز بسیار افزایش می یابد.

حال بد نیست کمی در مورد دیوار سبز مصنوعی بحث کنیم.در اینجا میخواهیم اطالاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم تا با دید بازتری به انتخاب خود بپردازید.

 تاریخچه طولانی دیوار سبز

محوطه سازی زیبا از قسمت بیرونی قرن ها بخشی از تاریخ بوده است. در زمان های قدیم ، دیوارهای سبز اغلب جزئی از طراحی های معماری بودند. در حالی که همه آنها از نوع مصنوعی نبوده اند ، اولین نمونه از یک دیوار سبز به دوران باستان در باغ های معلق بابل باز می گردد. این به اندازه کافی اثبات می کند که انسانها همیشه در زندگی خود خواهان اهداف زیبایی شناختی و کاربردی بوده اند و به فضای سبز احتیاج دارند.

باغهای حلق آویز بابل یکی از هفت عجایب باستانی تاریخ معماری جهان بود. این گیاهان شامل گیاهان مختلف ، از تاکستان های در حال اجرا ، گیاهان ثابت تا درختان ، با هم ترکیب شده اند تا منظره ای زیبا از زیبایی سبز ایجاد کنند.با الهام از زیبایی های باشکوه باغ های آویزان بابل ، طراحان تا دهه 1920 شروع به ترکیب بیشتر گیاهان در طراحی های خود کردند. تجهیزات در دهه 80 و 90 با هدف خاص و کمک به باغ های عمودی یا همان دیوار سبز ایجاد شده است.

سازه هایی با فضای آزاد چه در داخل خانه ، چه در بیرون از منزل و چه در ورودی ساختمانها که دیوارهای سبز به یک معماری معمول برای این سازه ها در آن زمان تبدیل شدند. با گذشت زمان و با پیشرفت در صنعت سبز مصنوعی صنعتگران مدرن به تدریج به استفاده از دیوارهای سبز مصنوعی روی آورده اند. تحول به دیوار سبز به خودی خود توسط عوامل مختلف تسهیل می شود اما سهولت نگهداری و مقرون به صرفه بودن جایگاه برتر را کسب می کند.

آنچه که در مورد این تغییر حیرت انگیز تر است این است که با پیشرفت در تولید گیاهان سبز مصنوعی ، امروزه دیوارهای سبز مصنوعی به اندازه گیاهان زنده به طور طبیعی در حال رشد واقعی هستند. اکثر مردم واقعاً نمی توانند تفاوت قضاوت را فقط از دیدشان بگویند.

امروزه با یک جامعه پر سرعت ، مردم متوجه می شوند که مزایای نصب دیوارهای سبز مصنوعی نه تنها برای خانه مناسب است بلکه می تواند محیط کار را نیز ارتقا بخشد. به دلیل این تحقق ، اکنون تأمین کنندگان دیوارهای سبز مصنوعی در دبی و ابوظبی گیاهان مصنوعی خود را به دیوارهای اداری در شهرها می برند.

انواع دیوار سبز :

دیوار سبز مصنوعی و دیوار های سبز طبیعی از انواع آن است. دیوارهای سبز سازه های عمودی هستند که برای حمایت از گیاهان زنده در قسمت بیرونی ساختمان طراحی شده اند. ریشه های گیاه در محیطی مانند خاک یا بستر در ساختار جاسازی می شوند. گیاهان معمولاً توسط یک سیستم تحویل یکپارچه آب سیراب می شوند. در کنار سقف های سبز و نمای سبز ، دیوارهای سبز بخشی از رویکردهایی هستند که برای شهرهای سرسبز و سرمایش استفاده می شوند و از آنها به عنوان “زیرساخت سبز” یاد می شود.

مزایای زیست محیطی دیوار سبز چیست؟

گفته می شود که یک دیوار سبز تعدادی از مزایای زیست محیطی را به یک فضا منتقل می کند ، از جمله:

1) کاهش دی اکسید کربن
2) خنک کننده دمای محیط
3) یک اثر مرطوب کننده
4) کاهش مصرف انرژی توسط سیستم های گرمایشی ، تهویه و تهویه مطبوع ، با کاهش تولید گازهای گلخانه ای و هزینه ها
5) تصفیه آلاینده هایی مانند ذرات حاصل از انتشار گازهای گلخانه ای خودرو
گرفتن گازهای سمی  6) از دئودورانت ها ، فرش ، رنگ ، مبلمان و مصالح ساختمانی
7) کاهش نویز از طریق بازتاب ، انکسار و جذب انرژی صوتی
8) تصرف آب و تصفیه رواناب
9) افزایش تنوع زیستی

این معادن زنده در بین سطوح سخت وحشیانه شهر در دفتر مرکزی لند لیز ، دفتر سرمایه گذاری اخلاقی استرالیا و در دفتر مرکزی سیدنی نصب شده است. سیستم برای تهویه هوا از طریق ساختار ، بر روی برگها و پایه در حال رشد از تهویه فعال استفاده می کند.

فقط با یک کلیک از صفحه محصولات ما دیدن کنید.

هزینه نصب دیوار سبز چقدر است؟

یک دیوار سبز سفارشی و نصب شده یک سرمایه گذاری ارزان نیست ، اگرچه می تواند ارزش ملک شما را بهبود بخشد،این قیمت شامل پانل های آلومینیومی ، گیاهان ، آبیاری داخلی ، رسانه ای با رشد سبک وزن و شش هفته پس از نصب می باشد. سیستم همچنین به یک اتاق گیاه نیاز دارد که سطح آبیاری و مواد مغذی را به دیوار کنترل می کند و توسط یک لوله کش به برق و آب نیاز دارد.

هزینه های نگهداری مداوم نیز وجود دارد. نگهداری منظم یک مؤلفه اصلی یک دیوار سبز است.دیوار سبز مدولار که توسط تیم آروین اجرا می شود این هزینه ها را به حداقل می رساند.

آیا می توانم یک دیوار سبز پرورش دهم؟

انگشت شست سبز باید چالش ایجاد دیوار سبز خود را به پیش ببرد ، اما افرادی که تعهد کمی به نگهداری یک کاشت دارند باید قبل از رفتن به تنهایی با دقت فکر کنند. دیوار سبزیا گلدان های سبز نیاز به آبیاری منظم (روزانه) و مواد مغذی دارند و برای جنبه و شرایط سایت دیوار به انواع گیاهان مناسب احتیاج دارید.

اگر نمی خواهید یکی از آنها را نصب کنید ، بسیاری از محصولات موجود در بازار برای این ویژگی مسکونی که به طور فراینده ای محبوب است وجود دارد ، اما برخی از آنها بسیار بهتر از سایرین عمل می کنند.

گلدان و وان بهترین گیاهان برای دیوار سبز:

گلدان های ساده گیاهی که در فریم ها یا قفسه های سیم ساخته شده اند و می توانند یک دیواره پارتیشن سبز مستقل ایجاد کنند ، برای گیاهان فردی و گیاهان خوراکی و همچنین گیاهان گلدان گل مناسب هستند.

بسیاری از محصولات ماژولار از نوع وان در بازار وجود دارد که به یک دیوار و یا به یک ساختار پشتی وصل می شوند. باز هم ، این گیاهان اغلب گیاهان انفرادی را در خود نگه می دارند و هر گلدان نیاز به آبیاری روزانه دارد.

اگر از آن محافظت نشود ، آب می تواند به دیواره پشتی آسیب وارد کند. متخصصان باغبانی و دیوار سبز می گویند گلدان های فردی و وان برای گیاهان کوتاه مدت و گیاهان خوراکی و گلدار بهترین هستند.

سیستم هایی که ریشه ها به هم می پیوندند ، برای کاشت های طولانی مدت بهترین کار است:

 بهترین ساختارها برای دیوار سبز طولانی مدت به آب و مواد مغذی اجازه می دهد تا از طریق کل سیستم فیلتر شوند ، در حالی که ریشه های گیاه در کنار هم قرار می گیرند و مواد مغذی را مانند یک سیستم طبیعی به اشتراک می گذارند.

برای ماندگاری، بهتر است جایی که ریشه ها می توانند با هم مخلوط شوند، در نتیجه کل کار به عنوان یک واحد اکولوژیکی پایدار کار می کند.

در پایان شما می خواهید به جای داشتن یک بالکن پر از گلدان های دارای گیاهان انفرادی آنچه را که روی سنگ یا درخت در حال رشد است ، تکرار کنید.

یکی از این محصولات در بازار برای کسانی که مایل به ساختن دیوار خود هستند ، جیب های پشمی است که از پلی اتیلن بازیافت شده، ساخته شده است.

چقدر به باغ عمودی احتیاج دارد؟

برای اطمینان از عدم خشک شدن گیاهان ، یک باغ دارای دیوار نیاز به یک سیستم آبیاری خودکار با یک تایمر دارد. میزان آب مورد نیاز بستگی به میزان رشد شما دارد. اگر این یک باغ خوراکی باشد ، کود بیشتری  استفاده خواهید کرد و آب آن را بسیار بیشتر می کنید.

اگر محیط در حال رشد معدنی (خاک نیست) و می خواهید یک دیوار سبز دائمی داشته باشید ، باید مواد مغذی مانند سیستم هیدروپونیک به سیستم آبیاری اضافه شود. آب نباید از دیوار خارج شود ، اما به طور کلی شما نیاز به یک فرورفتگی در زیر یک پریز برق دارید تا بتوانید رواناب خود را بدست آورید.

نکته: برای جلوگیری از جلوگیری از چگالش و نشت آب از ضعف ، دیوار سبز خود را با فاصله بین آن و دیواره پشتی یا با یک لایه غیرقابل انعطاف برای جلوگیری از عبور آب و آسیب به دیواره احداث کنید.

دیوار سبز به چه مقدار نور احتیاج دارد؟

یک دیوار سبز برای رشد گیاهان به منبع نور نیاز دارد بنابراین آن را در گوشه تاریک اتاق قرار ندهید.البته نوع گیاهان نیز برای میزان نور مهم است.گونه های مختلفی از گیاهان قابل استفاده است که کاملا بنا به سلیقه ی مشتری انتخاب می شود.طبق تجربه ما بیشترین طرفدار بین گیاهان داخلی را پیتوس از آن خود کرده است.این گونه از گیاهان کمنرین مراقبت را دارد.به طوری که می تواند با کمترین آبیاری در طول هفته زنده بماند.

به گفته پاول ، یک نور منظم در داخل منزل ممکن است 500 لوکس را از بین ببرد اما یک دیوار سبز به 100 برابر این مقدار نیاز دارد. وی می گوید: “خیلی بیشتر از وحشت مردم ، [سیستم روشنایی] اغلب بیش از هزینه دیوار سبز است.

نکته: اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید ، ممکن است نیاز داشته باشید قبل از نصب ، دیوار سبز خود را که توسط مدیریت اقشار خود تأیید شده است ، بگیرید.برای این کار نیاز به تیم متخصص دارید که آروین در خدمت شماست.

چه گیاهانی در یک دیوار سبز رشد می کنند؟

گیاهان مورد استفاده نباید به آب زیادی احتیاج داشته باشند و متناسب با جنبه و شرایط روشنایی سایت باشند. برای مشاوره با ما مشورت کنید.البته نوع گیاه با توجه به داخلی با خارجی بودن آن فرق دارد.البته آب و هوا و موقعیت جغرافیایی نیز مهم است.به عنوان مثال گیاهان پیشنهادی ما در شمال کشور بسیار متفاوت با شهر های جنوبی است.

به طور کلی ، به دنبال گیاهانی باشید که بر روی آن آبشار و آبشار می شوند و با بعضی از اسپری هایی که به سمت سرخس ها پاشیده شده اند ، مخلوط کنید. با رنگ ها و شکل های مختلف برگ و گل ها تضاد ایجاد کنید.

از چه گیاهانی دردیوار سبز استفاده می شود؟

انواع مختلف پوشش گیاهی می تواند مورد استفاده قرار گیرد، اما بعضی محدودیت ها بسته به نوع و هدف دیوار سبز وجود دارد.

همچنین،  در محیط های مختلف تنوع برای انتخاب گیاهان در دیوار سبز بیشتر است.

گیاهان همیشه سبز برای دیواره های داخلی و خارجی به دلیل طول عمر و ظاهر دیوار سبز بهتر است. طبق تعریف، گیاهان همیشه سبز باید برگ های خود را در تمام طول سال نگه دارند. به طور طبیعی، این انتخاب،  گیاهان موجود را محدود می کند.

مناسب ترین گزینه برای دیوار سبز داخلی اتاق، گیاهان و گیاهان استوایی است. گیاهان معمولا برای دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرند، اما تغییرات درجه حرارت را تحمل نمی کنند، اگرچه رطوبت هم متفاوت است و ممکن است باعث شود که مسائل مربوط به آن نادیده گرفته شود.

با این حال، برخی از تولیدکنندگان به استفاده از گیاهان مصنوعی یا گیاهان پلاستیکی تحت درمان شیمیایی می پردازند که از مزایای دیگر (مانند تصفیه هوا) برای تعمیر و نگهداری آسان تر استفاده می کنند.

برای دیوار سبز فعال، فرایند انتخاب گونه های گیاهی مناسب حتی دقیق تر از دیوار سبز منفعل است. این به خاطر گردش هوا دیوار سبزفعال است که می تواند به طور کامل مالیات بر گیاهان را تامین کند. بنابراین، گیاهان باید آزمایش شوند تا بتوانند در یک دیوار سبز فعال زنده بمانند.

شرایط و اهداف در نظر گرفته شده:

مکان و تکنولوژی موجود تاثیر زیادی بر انتخاب گونه های گیاهی برای دیوار سبز در فضای باز دارد. به عنوان مثال، دیوارها ممکن است نیاز به گیاهانی داشته باشند که می توانند در دوره های خشکسالی به علت کمبود آب باران و سیستم های آبیاری ساخته شوند.

شرایط آب و هوایی در فضای باز نیز بر روی گیاهان دیوار سبز در داخل خانه تاثیر می گذارد، زیرا هوای خشک تر از هوا معمول باعث می شود گیاهان از آب بیشتری برای حفظ سطح مطلوب رطوبت استفاده کنند.

دیوار سبز

نمونه ی آموزشی ساخت دیوار سبز در تهران

منظره ای سرسبز و عمودی با رنگ سبز به عنوان نوعی جدید از نمایش های مردم شناسی درتهران پیش بینی شده بود. دیوارها با صفحات شستشوی سفید صفحه های چوبی سوار شده اند و به عنوان یک پاسخ شهودی به چشم انداز غنی جنوب تصور شده اند. با تغییر دیوار سبز در فصول ، عمر گیاه یک عنصر بافت طبیعی را به ناشناس بودن مرکز زندگی معمولی حومه شهر می رساند. درنهایت دیوارها به حمایت از آگاهی از محیط و ایجاد روشی مدرن تر برای دیدن طبیعت کمک می کنند.

سیستم دیواری پانل ها در پایین به هم متصل می شوند و می توانند یک الگوی یکپارچه را در طی یک فصل رشد مجزا ایجاد کنند. هر سلول از ماژول دیوار سبز دارای “شیارهای” زهکشی رایگان در هر دو دیوار افقی و عمودی است که امکان مهاجرت نامحدود ریشه را فراهم می کند و از جلوگیری از گیاهان محدود ریشه جلوگیری می کند. علاوه بر این ، این “شکافها” امکان تخلیه رایگان و در نتیجه سلامت گیاهان را از جلوگیری از پوسیدگی ریشه و تشویق سیستم ریشه ای قوی فراهم می آورد.

با توجه به دمای شدید 110 درجه (43 درجه سانتیگراد) ، دیوار سبز دارای سیستم 2 منطقه ای با آبیاری خوراک گرانش از بالا به پایین با استفاده از یک خط قطره ای 8 میلی متر در هر ردیف ، 6 اینچ در فاصله 1میلی متر از مرکز در 5/0 گالن در ساعت تخلیه است. با حداقل مصرف آب در کمتر از 10 دقیقه کل دیوار آبیاری می شود.

یک سنسور رطوبت بی سیم وجود دارد که مانع از فعال شدن فرم آبیاری در هنگام وجود آب کافی می شود. در قسمت زیرین دیواره سبز یک حوضچه صید که از مس بازیافت شده ساخته شده است ، آب اضافی را که در محوطه سازی سطح زمین مجاور دیوار استفاده می شود ، نگه می دارد.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیوار سبز با شماره 09124642449 (مهندس کیان) تماس بگیرید.